دوره آموزشی BPMN

دوره آموزشی BPMN از سری دوره های آموزشی آکادمی برگزار شد

دوره آموزشی BPMN صبح روز پنج شنبه مورخ ۹۳/۱۰/۱۱ با حضور علاقمندان و فعالان مباحث فرآیند در سالن اجتماعات شرکت مهندسی پژوهشی فراگستر برگزار گردید.

دوره آموزشی BPMN

مباحث مطرح شده در دوره آموزشی BPMN

استاد جلسه جناب آقای مهندس حقیقت از فارغ التحصیلان دانشگاه علامه طباطبائی و از مدیران و مشاوران پروژه‌ی فرآیندهای کسب و کار هستند. در ابتدای جلسه به معرفی حاضرین که برخی از آنها پیشتر نیز در دیگر دوره‌های آموزشی آکادمی فراگستر شرکت داشتند پرداخت. سپس آقای حقیقت به بیان مقدماتی در زمینه مبحث BPMN پرداختند.

زنجیره ارزش پورتر، مدل‌های مرجع فرآیندهای سازمانی، شناسه فرآیند و چرخه عمر مدیریت فرآیندها در این قسمت بیان شد. علاقمندان از همان ابتدای جلسه سوالات خود را در زمینه‌های ارائه شده با آقای حقیقت درمیان گذاشتند و با دیگر شرکت کنندگان در جلسه به بحث و تبادل نظر پرداختند. در این جلسه بسیاری از زبانهای مدلسازی استاندارد از جمله Activity Diagram ، DFD، Flowchart و… نیز معرفی گردید.

در ادامه نیز آقای حقیقت بعد از بیان مسائل تئوریک با نمایش چند فیلم آموزشی در باب مدل کردن یک فرآیند با زبان BPMN حاضرین را بیشتر با جنبه‌های کاربردی آن آشنا نمود. سپس حاضرین در همان جلسه به طراحی یک نمونه از مدل فرایند براساس آموخته‌های خود پرداختند.

در پایان ابزار طراحی مدل فرآیند به زبان BPMN معرفی گردید و حقیقت بصورت عملی نیز نحوه طراحی مدل یک فرآیند با ابزار BPMS فراگستر را بخوبی به نمایش گذاشت. زبان مدلسازی ابزار BPMS فراگستر BPMN2 می‌باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا