جلسه چهاردهم | انواع ویرایشگرهای ایجاد نامه در سیستم اتوماسیون اداری کدام‌اند؟

جلسه چهاردهم | انواع ویرایشگرهای ایجاد نامه در سیستم اتوماسیون اداری کدام‌اند؟

در این جلسه شمارا با انواع ویرایشگرهای رایجی که در سیستم‌ اتوماسیون اداری تحت وب، استفاده می‌گردد آشنا می‌کنم و مزایا و کاربردهای هرکدام از این ویرایشگرها را باهم بررسی خواهیم کرد.

در سیستم‌ اتوماسیون اداری تحت وب، ۳ نوع از ویرایشگرهای ذیل می‌بایست وجود داشته باشد تا کاربر بتواند با انتخاب  هرکدام از آنها بنا به شرایط خاصی استفاده نماید.

  • قالب ویرایشگر تحت وب Html
  • قالب ویرایشگر Word
  • قالب ویرایشگر قلم نوری

درصورتی‌که می‌خواهید از انواع ویرایشگرها در سیستم اتوماسیون اداری جهت ایجاد نامه استفاده نمایید ذکر دو نکته بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

اول آنکه ویرایشگرها باید دارای امکان تعریف قالب پیش‌فرض باشند، یعنی کاربر مدیر سیستم امکان تعریف قالب یا Template پیش‌فرض برای انواع نامه در این نوع از ویرایشگرها را داشته باشد.تعریف قالب یا Template زمانی بکار می‌آید که ما بخواهیم شکل ظاهری نامه‌هایمان بنا به ماهیت نامه مثلاً (نامه‌های داخلی، صادره، وارده) و یا حتی نوع نامه مثلاً(نامه‌های درخواست، نامه‌های ویژه و…)متفاوت باشد. البته این مهم مورد احتیاج اکثر کاربران سیستم‌ اتوماسیون اداری هست.

ودوم آنکه بعد از ثبت نامه و به‌ اصطلاح اندیکاتور نامه، یکسری اطلاعات پیش‌فرض نامه مانند: شماره نامه، تاریخ‌نامه، پیوست نامه، تصویر امضا یا امضاهای نامه و… در مکان‌های مشخص‌شده در ویرایشگر به‌طور پیش‌فرض قرار گیرد و کاربر نیازی به ایجاد این اطلاعات نداشته باشد.

قالب ویرایشگر تحت وب Html

ویرایشگرهای تحت وب (Html Editor) رایج‌ترین و معمول‌ترین نوع ویرایشگرهای استفاده‌شده در سیستم‌ اتوماسیون اداری تحت وب می‌باشند.

قالب ویرایشگر تحت وب Html

از محسنات ویرایشگرهای تحت وب می‌توان به‌سرعت بالای فراخوانی آن در تمام مرورگرهای تحت وب (IE-Chrome-Firefoxو…) و از نقاط ضعف آن به محدودیت در فونت‌ها و استایل های قابل‌اعمال به متون اشاره نمود.

قالب ویرایشگر تحت Word

قالب ویرایشگر تحت Word به دلیل استفاده از ویرایشگری با تمام خصوصیات Word در محیط وب در بین ایجادکنندگان نامه الا‌الخصوص کاربران دبیرخانه بسیار محبوب می‌باشد.

در اتوماسیون‌ اداری این ویرایشگر نیز باید از دو امکانی که پیش‌تر در خصوص امکان تعریف قالب و سربرگ و همچنین امکان درج خودکار اطلاعات پیش‌فرض نامه بعد از ثبت اندیکاتور را کاملاً پشتیبانی نماید.

قالب ویرایشگر قلم نوری

قالب ویرایشگر قلم نوری

قالب ویرایشگر قلم نوری نیز همان‌گونه که از نامه آن مشخص است برای تولید نامه توسط قلم نوری کاربرد دارد. در این ویرایشگر کاربر می‌تواند با استفاده از قلم نوری و با دست خط خود نسبت به نگارش نامه و سپس امضاء آن اقدام نماید.

قالب ویرایشگر قلم نوری

 

این ویرایشگر برای افرادی که می‌خواهند نامه تولیدشده در بستر نرم‌افزار اتوماسیون اداری، کاملاً منطبق با دست خط ایشان باشد کاربرد فراوانی دارد. البته باید دقت نمود برای استفاده از این ویرایشگر باید از قلم نوری در بستر  Tablet یا تلفن‌های هوشمند استفاده نمود. هرچه قدر کیفیت و حساسیت قلم و Tablet یا تلفن‌های هوشمند بالاتر باشد امکان نگارش نامه‌ها باکیفیتی مشابه با رسم‌الخط کاربر بر روی کاغذ ممکن‌تر است.

از توجه شما به این جلسه بسیار تشکر می‌کنم وشما را تا جلسه بعدی به خداوند منان می‌سپارم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا