مدلسازی فرآیندها

برگزاری موفقیت آمیز کارگاه مدلسازی فرآیندها با BPMN2.0، توسط آکادمی فراگستر در آبان ۹۶

کارگاه عملی ” مدلسازی فرآیندها با استاندارد BPMN2.0 “ طی روزهای ۷ الی ۹ آبان ۱۳۹۶برگزار گردید. این کارگاه با هدف آشنایی با اهداف و روش‌های مدلسازی، آشنایی با ابزارها و الگوهای مدلسازی، و همچنین مدلسازی فرآیندها با عناصر و نمادهای استاندارد BPMN2.0 در موسسه ماهان توسط آکادمی فراگستر،برگزار گردید. این کارگاه آموزشی با حضور مدیران و کارشناسان حوزه‌های برنامه‌ریزی سیستم، سیستم‌ها و روش‌ها، فنآوری اطلاعات، تضمین کیفیت،تحلیل و طراحی و… از شرکت‌هایی نظیر خودروسازی کارمانیا، بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص)، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، دانشگاه خاتم، سامانه کیش، سوپرپایپ اینترنشنال، گروه صنعتی کراس چرخ، شرکت سیاق و … برگزار شد.

 

سرفصل‌های کارگاه عملی مدلسازی فرآیندها

به گزارش روابط عمومی فراگستر، در روز اول این کارگاه (۷ آبان ۹۶)، با بیان مقدماتی در زمینه مبحث BPMN، تشریح چگونگی مدلسازی استاندارد، ذکر مفاهیم و نمادهای استاندارد BPMN2.0 پرداخته شد. همچنین مفاهیم ارائه شده در قالب تمرین‌های مطرحی، توسط فراگیران در نرم‌افزار Modeler Bizagi بصورت عملی مدلسازی شد.

مدلسازی فرآیندها

آیا میدانید جایگاه مدلسازی در چرخه عمر فرآیند چیست؟

سوالی که پاسخ آن به تفصیل در روز دوم کارگاه مدلسازی فرآیندها برای فراگیران شرح داده شد. فراگیران را مشتاق کرد تا در این روز از کارگاه عملی، در قالب تیم‌های گروهی، با استفاده از نمادها و مفاهیم عنوان شده در روز اول، به مدلسازی نمونه‌هایی از فرآیندها با استاندارد BPMN2.0 همراه با پرسش و پاسخ بپردازند.

۹ آبان یعنی روز سوم کارگاه، با بحث و تبادل نظر فراگیران و استاد، برخی از فرآیندهای واقعی که فراگیران در سازمان‌های شاغل، با آنها مواجه هستند به صورت نمادین، مدلسازی شدو به پایان رسید.

طرح مسابقه از مطالب ارائه شده در این کارگاه ۳ روزه برای فراگیران شرکت کننده یکی دیگر از فعالیت‌های این آکادمی در برگزاری این دوره بوده است. بهترین فرآیند مدلسازی شده به گروهی از شرکت خودروسازی کارمانیا تعلق داشت. گفتنی است به گروه برتر در این مسابقه ۸۰ درصد تخفیف ویژه، جهت حضور در یکی از کلاس‌های آموزشی آکادمی فراگستر اختصاص داده شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا