نوآوری در استراتژی

اولین دوره آموزشی نوآوری در استراتژی برگزار شد

اولین دوره آموزشی نوآوری در استراتژی در ساعت ۱۵ روز سه‌شنبه ۱۴ بهمن‌ماه با تدریس جناب آقای چیتگرها از سری دوره‌های آموزشی آکادمی BPM فراگستر برگزار شد. پیش‌نیاز این دوره، دو دوره فلسفه استراتژی و نظام نوین مدیریت استراتژی بود که حاضرین در جلسه نیازمند این بودند که دو دوره قبلی را گذرانده باشند.دوره آموزشی نوآوری در استراتژی

مباحث مطرح شده در دوره آموزشی نوآوری در استراتژی

مفهوم اصلی مطرح‌شده در این جلسه، ضرورت نیاز به نوآوری در استراتژی و نیازمندی‌های ایجاد نوآوری بود. همچنین چرایی نیاز به نوآوری در استراتژی و تقابل برنامه‌ریزی استراتژیک با مفهوم نوآوری در استراتژی و سطوح آن از دیگر مباحث مطرح‌شده حول محور اصلی سمینار بود.

علاوه بر موارد مذکور، دو هدف اصلی از برنامه‌ریزی استراتژیک در سازمانها توضیح داده شد:

  • ساخت ذهن‌های آماده:

    اطمینان از اینکه تصمیم گیران درک درستی از کسب‌وکار و استراتژی آن دارند و اجرای آن را برای مدیران ممکن می‌سازند تا به فرصت‌های در پیش رو پاسخ دهند.

  • افزایش نوآوری در استراتژی:

    افزایش احتمال اینکه روزنه‌های درخشانی از بینش‌های خلاقانه اتفاق بیفتد.

در ادامه این جلسه پارادایم تکامل سازمان در طول زمان معرفی شد که عبارتند از: کارایی، کیفیت، چابکی و نوآوری.

به‌این‌ترتیب در ادامه جلسه توضیح داده شد که سطوح نوآوری متشکل از: سطح نوآوری عملیات، نوآوری محصول، نوآوری استراتژی و نوآوری مدیریت می‌باشد.

حال برای به وجود آمدن نوآوری چه باید کرد؟ در این مرحله باید فرایند اکتشاف در راستای رسیدن به نوآوری در چندین گام طی ‌شود:

  • نقشه
  • آفرینش
  • کشف
  • همسویی
  • راه‌اندازی

مباحثی که در مرحله کشف مشتری باید در نظر گرفت، عبارتند از: ارزش مشتری، پویایی بازار، نوآوری الگوی کسب‌وکار. در نهایت، اشراف کامل به جایگاه کسب‌وکار فعلی و سپس تعیین مرزهای استراتژیک سازمان از مباحث مهمی می‌باشد که سازمان باید در راستای رسیدن به نوآوری در استراتژی موردتوجه قرار دهد

دوره آموزشی نوآوری در استراتژی

علاوه بر محتوای مطرح‌شده در این جلسه بوسیله آقای چیتگرها، برخی حاضرین به طرح سؤالات و معرفی تجربیات خود پرداختند.

با بررسی فرم­های نظرسنجی از طرف واحد برگزارکننده، مشخص شد که اکثر حاضرین از سطح رضایتمندی بالایی برخوردار بودند.

علاقمندان برای شرکت در دوره‌های آموزشی آکادمی فراگستر می‌توانند با مراجه به سایت آکادمی فراگستر مراجعه و با تکمیل فرم ثبت نام، نسبت به حضور رایگان در این دوره ها اقدام نمایند و یا با تلفن ۴۲۶۲۳ (۰۲۱) داخلی ۱۰۷ و یا ۱۱۷ تماس حاصل نمایند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا