bizagi بهتر است یا processmaker

برای سازمانهای بزرگ Bizagi بهتر است یا processmaker؟

در این بخش به سوالی که کاربران مکررا در دوره‌های آموزشی درباره نرم افزار بیزاجی می‌پرسند پاسخ میدهیم.

برای سازمانهای بزرگ کدامیک از ابزارهای BPM بهتر هستند؟
ابزار Bizagi یا ProcessMaker ؟

پاسخ این سوال را میتوانید بطور کامل در فایل صوتی زیر گوش کرده یا متن آن را در پایین صفحه مطالعه کنید.

متن فایل صوتی

سلام دوست عزیز، سوال ” برای سازمانهای بزرگ ابزار Bizagi بهتر است یا ProcessMaker ” را بسیاری از دوستان تاکنون از ما پرسیده‌اند و در جلسات آموزشی آکادمی فراگستر بارها توضیحاتی را در این مورد ذکر کرده‌ایم.

بدلیل تکرار بسیار این سوال، توضیحاتی را نیز در اینجا بیان میکنیم.

انتخاب یک ابزار اطلاعاتی فرایندی مشخص با چک لیستی معین دارد. در زمان انتخاب ابزار اطلاعاتی توجه داشته باشید به این موضوع که شما نمیتونید بگید کدوم ابزار بهترین است!

مثلا آیا شما در حال حاضر میتونید بگید یک خودروی بنز از خودروی تویوتا بهتر است؟

بهتر بودن نسبت به کاربر، نیازها و الزامات مصرف کننده تعیین میشه.

اصولا براساس اینکه یک سازمان بزرگ یا کوچک است شما نمیتونید بگید که چه ابزارهایی مناسب آنها هستند.

انتخاب ابزار BPM چک لیستهایی معین دارد که بایستی براساس RFB سازمان خودتون نیازمندی های اصلی مشخص شده باشه. و براساس اون چک لیستی که وجود داره و شما میتونید اون رو متناسب با خودتون توسعه بدید؛ میتونید تعیین کنید که کدام ابزار متناسب تر است با نیازهای شما.

بیزاجی و پروسس میکر هر دو ابزارهای خوبی هستن؛ اگر متناسب با نیازها انتخاب شده باشند.

البته جدا از این موضوع قبلا هم عرض کردیم خدمتتون ، اگر بخواهید بدون درنظر گرفتن نیازهای کاستومایز شده سازمانها انتخاب را انجام بدید و محدودیت مالی نداشته باشید (البته با درنظر گرفتن تحریم ها و اینکه در ایران هستیم)، شما میتونید از سایتهایی مثل fastener و gartner در رنکینگ جهانی ببینید چه ابزارهایی در چه رتبه ای قرار گرفتند. کدام ابزارها بهترند و کدام ضعیف تر؟

اما حتما این موضوع رو مدنظر داشته باشید که سازمانهایی که انتخاب خودشون رو به چند ابزار محدود میکنند و بدون بررسی کامل انتخاب میکنند ، معمولا در ادمه مسیر مجبور میشن با محدودیت هایی دست و پنجه نرم کنند. یا مواردی و بپذیرند که اگر از ابتدا ابزار رو درست انتخاب میکردند با این مشکلات مواجه نمیشدند.

در نهایت در سایت آکادمی فراگستر با استفاده از چک لیست ارزیابی ، میتونید ابزار BPMS متناسب با نیازهای سازمانتان را انتخاب کنید.

البته همه این موارد نیازمند این است که شما نیاز دقیق سازمان خودتون رو شناسایی کرده باشید و براساس اون این چک لیست و تکمیل کنید.

هرچند یک فرایند مشخص هم وجود داره از جمله انتخاب Long List در ایران و نهایتا بحث Short List ها چون امکان پشتیبانی هم برای همه ابزارها در ایران وجود نداره.

در خدمتتون هستم اگه سوال بیشتری باشه.

 

چک لیست ارزیابی اتوماسیون اداری


بمنظور رفاه شرکت کنندگان در کارگاه‌های آموزشی حضوری یا غیرحضوری آکادمی فراگستر و تعامل بهتر با اساتید دوره‌ها، فراگیران همزمان با ثبت نام در هر یک ار دوره‌ها در گروه تلگرامی تحت عنوان هم‌اندیشی و مشاوره در زمینه‌های BPM و BPMS عضو می‌شوند و براحتی می‌توانند هرگونه سوالات و ابهامات خود را حین اجرای پروژه‌های فرایندی با اساتید مجرب مطرح کنند.

برخی از سوالات مطرح شده از سوی فراگیران آکادمی در گروه هم‌اندیشی به همراه پاسخ‌های آنها را که جنبه عمومی دارند؛ علاوه بر بخش پرسش و پاسخ BPM، در کانال تلگرام آکادمی فراگستر نیز منتشر می‌کنیم.

جهت استفاده از این مجموعه مطالب مفید و آموزشی می‌توانید هشتک #هم_اندیشی در کانال تلگرام آکادمی فراگستر را دنبال کنید…

اسکرول به بالا