جلسه پانزدهم | فراخوانی و درج کاربران Domain به‌صورت خودکار در اتوماسیون اداری

جلسه پانزدهم | فراخوانی و درج کاربران Domain به‌صورت خودکار در اتوماسیون اداری

یکی از فعالیت‌های زمان‌بر هنگام راه‌اندازی یک نرم‌افزار اتوماسیون اداری که در جلسات قبلی نیز به آن اشاره شد، فرآیند تعریف اطلاعات کاربری برای کاربران و بهره‌برداران از سیستم است. این فرآیند الاالخصوص برای سازمان‌هایی با تعداد کاربر بالا یک دغدغه به شمار می‌آید، در این جلسه می‌خواهیم شمارا با یک راهکار دیگر برای این مهم که به‌خصوص برای سازمان‌هایی که از زیرساخت ActiveDirectory در شبکه محلی خود بهره می‌برند بسیار مفید و کارا است، آشنا کنیم.

در این قابلیت یک سیستم اتوماسیون اداری استاندارد، میبایست امکان فراخوانی خودکار اطلاعات کاربران تعریف‌شده در Domain سازمان و درج آن در پایگاه داده سیستم خود را داشته باشد. با این امکان ظرف چند ثانیه اطلاعات تمامی کاربران Domain  به سیستم اتوماسیون اداری منتقل می‌شود و کاربران می‌توانند بانام کاربری و رمز عبوری که با آن به شبکه وارد می‌شوند به سیستم اتوماسیون اداری خود نیز ورود نمایند.

همانند شکل زیر باید ابتدا نام و آدرس دامنه شبکه خود را وارد نموده روی دکمه دریافت کاربران از LDAP کلیک نمایید .

درصورتی‌که کاربری درLDAPغیرفعال شده باشد نیز سیستم امکان غیرفعال کردن خودکار آن‌ها در اتوماسیون اداری را نیز به شما خواهد داد، برای این کار با کلیک روی دکمه “غیر فعال‌سازی کاربران غیرفعال در LDAP”، تمامی کاربران سیستم معادل با کاربران LDAP که غیرفعال هستند در سیستم نیز غیرفعال می‌شوند.

امیدوارم این جلسه موردتوجه شما قرارگرفته باشد تا جلسه بعدی شمارا به خداوند منان می‌سپارم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا