اینترنت اشیاء و BPMS

اینترنت اشیاء و BPMS

اینترنت اشیاء [۱]، مفهوم و فناوری مدرنی است که در آن برای هر موجودی (انسان، حیوان و یا اشیاء) امکان ارسال داده از طریق شبکه‌های ارتباطی اعم از اینترنت و یا اینترانت فراهم شده است.

اینترنت اشیاء و BPMS

واضح است که با گسترش روزافزون دستگاه‌های متصل به اینترنت، حجم اطلاعات تولیدشده توسط آن‌ها با روندی پرشتاب در حال افزایش می‌باشد. بنابراین کنترل و مدیریت حجم اطلاعاتی که ما در طول روز با آن‎‌ها سروکار داریم از طریق فرآیندهای ویژه‌ای صورت می‌گیرد. این مفهوم به تازگی به عنوان مدیریت فرآیند یا BPM اشیاء[۲] معرفی شده است.

هدف نهایی BPM، ایجاد ارتباط صحیح بین افراد و سیستم‌ها به منظور سنجش کارایی و بروزرسانی می‌باشد، بنابراین BPM با اتصال به اشیاء هوشمند، می‌تواند ارزش ویژه‌ای به مفهوم اینترنت اشیاء بیافزاید.

 

با افزایش استفاده از مفهوم اینترنت اشیاء، احتمال ایجاد بی‌نظمی و آشفتگی در اطلاعات ایجاد شده توسط وسایل ارتباطی زیاد می‌شود. بدین ترتیب که اشیاء هوشمند، اطلاعاتی را از طریق یک رابط کاربری به منظور دریافت پاسخ ارسال می‌کنند. برای هدایت این ارتباطات ایجاد شده در فضای مجازی، استفاده از فرآیندها ضروری و حائز اهمیت به نظر می‌رسد.

پس BPMS و مدیریت فرآیندها، در مدیریت حجم فراوان اطلاعات تولید‌شده توسط اشیاء متصل به اینترنت نقش بسزایی ایفا می‌کند. زیرا اولا BPM امکان نگهداری و مدیریت تغییرات آن‌ها را فراهم می‌آورد. (بطور مثال زمانی که رابط کاربری تغییر می‌کند.) همچنین BPM یک لایه پیگیری ایجاد می‌کند که به شما این اجازه را می‌دهد که با استفاده از شاخص‌های عملکرد وسایل متصل به اینترنت، بهترین تصمیم را در خصوص استفاده از آن‌ها اتخاذ کنید.

اینترنت اشیاء به طور قطع دنیای امروز را شکل داده است. با روند رو به رشد اجتماع در ایجاد خلاقیت، همکاری اینترنت اشیاء و BPM برای هدایت جریان عظیم اطلاعات مربوط به اشیاء هوشمند ضروری به نظر می‌رسد. در واقع می‌توان گفت BPM، خدمت‌رسانی اینترنت اشیاء را بهبود می‌بخشد.

 

[۱] Internet Of Things

[۲] BPM Of Things

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا