آموزش مدیریت فرآیند کسب و کار و اتوماسیون اداری

دوره‌های آموزش مدیریت فرآیند کسب و کار و اتوماسیون اداری فراگستر

مدیریت فرآیند کسب و کار و اتوماسیون اداری دو رقیب یا همراه؟! ادارات و شرکت‌های سنتی از واحدهای مجزا و جزیره‌ای تشکیل می‌شوند که هر بخش به تنهایی روی فرآیندهای داخلی خود تمرکز می‌کند. در حالیکه اتوماسیون اداری با ایجاد بستری برای اجرای خودکار و ارتباط بین واحدهای مجزا اولین گام در راستای تحول اداری محسوب می‌شود. با وجود مزایای بسیار استفاده از اتوماسیون اداری، هنوز شرکت‌هایی وجود دارند که انجام وظایف به شیوه سنتی را به پیچیدگی‌های استفاده از اتوماسیون اداری ترجیح می‌دهند.

مهمترین دلیل این کسب و کارها برای استفاده نکردن از سیستم مکانیزه اتوماسیون اداری عدم تطبیق با فرآیندهای سازمان است. در کسب و کارهای بزرگ اغلب مجموعه‌ای از نیازمندی‌ها وجود دارند که گاهی فراتر از توانمندی‌ها و قابلییت‌های اتوماسیون اداری هستند؛ آموزش مدیریت فرآیند کسب و کار پاسخی مناسب به این شکاف است. درنتیجه میتوان اتوماسیون اداری و BPMS را دو همراه دانست که درکنار هم به پیشبرد اهداف سازمان در جهت کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری کمک بسیاری خواهند کرد. جهت اطلاع از چگونگی دوره‌های آکادمی فراگستر و فواید یادگیری اتوماسیون اداری و مدیریت فرایندها با ما همراه باشید.

 

مراحل  BPMS در سازمان

مدیریت فرآیند کسب و کار دارای چندین مرحله است.

  • معماری فرآیندها: تعیین و تعریف سلسله مراتب فرآیندهای کسب و کار در فاز معماری فرآیندها انجام می‌گیرد. در این مرحله فرآیندها پس از استخراج با استراتژی‌های سازمان همگام می‌شوند.
  • مدلسازی: الزامات و المان‌های موجود در BPMS در این بخش و پیش از پیاده‌سازی لحاظ می‌شوند.
  • آماده‌سازی و پیاده‌سازی: در این فاز ابتدا ابزار لازم برای استخراج فرایند در سازمان مشخص خواهد شد. سپس عملیات تبدیل معماری و مدلسازی فرآیندها به یک سیستم قابل استفاده در فاز پیاده‌سازی انجام می‌گیرد.
  • پایش و بهبود: در این فاز به سنجش شاخص‌های عملکردی‌ایی که در ابتدا تعیین شده بود؛ میپردازیم. در واقع سنجش آنچه که هست با آنچه که باید باشد که منجر به ارائه راه‌حل برای بهبود فرایند خواهد شد.

شرکت مهندسی پژوهشی فراگستر اقدام به برگزاری دوره‌های آموزش مدیریت فرآیند کسب و کار در تمامی مراحل بالا نموده است. این دوره‌ها که در دو نوع آنلاین و حضوری برگزار می‌شوند، مباحث موردنیاز جهت مدیریت فرآیند کسب و کار و پیاده سازی آن در سازمان را پوشش می‌دهند.

 

سرفصل‌های دوره آموزش مدیریت فرایندها (BPM)

دوره‌های آکادمی با نگاه کلان به جهت برآورده نمودن نیازمندی‌های آموزشی سازمان‌ها و افراد علاقه‌مند به شروع مسیر فرآیندمحوری براساس نقشه‌ای جامع تعریف شده است. نقشه راه توسعه دانش پذیران آکادمی بر اساس آخرین دستاوردها و با بهره‌گیری از متدولوژی‌های رسمی و معتبر طراحی شده و پیش نیازهای لازم برای حضور در هر دوره معین شده است. دوره‌های آموزشی استاندارد بر اساس نیاز دانش‌پذیران و سطح آمادگی آنها قابلیت ترکیب و تجمیع را داشته و امکان برگزاری دوره‌های فشرده نیز وجود دارد.

انواع دوره‌های آموزشی برگزار شده در آکادمی فراگستر

دوره‌های اصلی:

براساس مراحل اجرای پروژه‌های فرآیندی در سازمان، دوره‌های اصلی طراحی شده و کلیه نیازهای مرتبط با آن پوشش داده می‌شود. در دوره‌های اصلی دانش و مهارت موردنیاز مجریان و متولیان فرآیندمحوری بصورت تئوری و کارگاهی ارائه شده و از ابزارهای جهانی و چارچوب‌های استاندارد بهره‌گیری می‌شود.

دوره‌های تقویتی:

مدیریت فرایندهای کسب‌وکار تنها در صورتیکه هم‌راستا با استراتژی‌های سازمان باشد می‌تواند موثر باشد. اجرای همزمان و تخصیص منابع بدون محدودیت برای اجرای پروژه‌های فرآیند محوری از عمده دلایل ناکارآمدی این پروژه‌ها محسوب می‌گردد. تمرکز بر تعداد محدودی از فرآیندهای ارزش‌افزا می‌تواند در ترغیب سازمان برای بکارگیری مدیریت فرآیندهای کسب و کار موثر باشد. به همین جهت دوره‌های آموزشی تقویتی با محوریت استراتژی و ارتباط آن با فرآیند در آکادمی فراگستر طراحی شده و قابل ارائه می‌باشد.

دوره‌های تکمیلی:

بهره‌برداری از فرایندهای کسب و کار بصورت مستقل از دیگر سیستم‌های سازمانی نه‌تنها مطلوب نبوده؛ بلکه تحمیل سیستم جزیره‌ای دیگر بر سازمان می‌باشد. اما در صورتیکه براساس معماری مناسب و با تفکری سیستماتیک از آن در چارچوبی یکپارچه بهره‌گیری شود؛ می‌تواند در موفقیت سازمان‌ها موثر بوده و حتی برای سازمان‌ها در رقابت با رقبا مزیت‌آفرین باشد. به همین دلیل دوره‌های تکمیلی در آکادمی طراحی شده و قابل ارائه میباشد.

آموزش مدیریت فرآیند و اتوماسیون اداری

 

تفاوت دوره آنلاین و حضوری مدیریت فرآیندها

به جهت آشنایی علاقه‌مندان و اقدام در راستای مسئولیت‌های اجتماعی، کلیه دوره‌های آموزشی بصورت ادواری طی هر فصل حداقل یک نوبت، بصورت مجازی (دوره‌های آنلاین) به مدت دو ساعت، بر بستر اینترنت برگزار شده و سرفصل‌ها بصورت موجز و خالصه ارائه می‌گردد. بدیهی است ارائه سرفصل‌ها بصورت کاملا تخصصی در دوره‌های حضوری قابل ارائه می‌باشد. همچنین برگزاری دوره‌های اختصاصی مبتنی بر مسائل واقعی حول مفاهیم مدیریت فرآیند کسب و کار برای سازمان‌ها قابل تعریف، طراحی و اجرا توسط متخصیصن و اساتید آکادمی می‌باشد.

سرفصل دوره‌های آموزشی براساس استاندارد جهانی تعریف شده و هر سال در دو نوبت براساس نیازمندهای سازمان‌های ایرانی به‌روزآوری میگردد. بهره‌گیری از اساتید مجرب و دارای گواهینامه‌های بین‌المللی و با مهارت اجرایی بر اساس آخرین دستاوردهای این حوزه دانشی به غنای جلسات افزوده است.

دوره‌های در حال برگزاری آکادمی فراگستر

مدارک دوره آموزش مدیریت فرآیندهای فراگستر

با شرکت در دوره‌های تخصصی حضوری و آنلاین آکادمی فراگستر میتوانید مدرک آموزش مختص دوره را دریافت نمایید. این گواهینامه‌ها از زمان صدور به مدت دو سال قابل استناد است. مدارک در ۲ سطح متفاوت با شرایط زیر صادر می‌شود.

  • گواهینامه سطح ۱: برای اخذ این گواهینامه لازم است که فراگیر در آزمون‌های دوره شرکت کند و درصورت قبولی در دوره ، قادر به کسب این گواهینامه می‌باشد.
  • گواهینامه سطح ۲: این گواهینامه صرفا گواهی تایید حضور فراگیر در دوره بوده و بدلیل عدم برگزاری آزمون نمره‌ای نیز در آن درج نمی‌شود.

 

سرفصل‌های دوره آموزش اتوماسیون اداری

دوره آموزش اتوماسیون اداری فراگستر با هدف آشنایی سازمان‌ها با قابلیت‌های اتوماسیون اداری و معرفی امکانات آن برگزار شده و بطورکلی دارای چهار دوره آموزشی می‌باشد. جهت اطلاع از اهداف دوره، سرفصل‌ها و پیش نیازها بر روی هرکدام از موارد کلیک کنید.

  1. آموزش عمومی اتوماسیون اداری فراگستر (کارتابل و ملحقات)
  2. آموزش تخصصی دبیرخانه اتوماسیون اداری فراگستر
  3. آموزش راهبری اتوماسیون اداری فراگستر (زیرساخت‌ها)
  4. معرفی قابلیت‌های نسخه جدید اتوماسیون اداری فراگستر
اسکرول به بالا