رویداد یا Event - رویدادهای میانی

رویداد یا Event – رویدادهای میانی

اگر تا به اینجا با همراه بوده اید، به خاطر می آورید که در جلسه قبل درباره رویدادهای پایانی صحبت کردیم. دراین جلسه رویدادهای میانی را مورد بررسی قرار میدهیم.

رویدادهای میانی رویدادهایی هستند که در میانه راه فرآیند محقق می‌گردند و بر فرآیند تاثیر می‌گذارند. این رویدادها هم می‌توانند Catching و هم Throwing باشند، یعنی وقتی جریان فرآیند به این رویدادها رسید، محقق شوند و پیغامی را مخابره کنند و یا وقتی جریان فرآیند به این رویدادها می‌رسد صبر کند تا این رویداد پیغامی را دریافت کرده و محقق شود و سپس به جریان فرآیند اجازه عبور دهد.

نکته‌ای که در این رویدادها بسیار حائز اهمیت می‌باشد این است که این رویدادها برخلاف رویدادهای آغازین و پایانی جریان فرآیند تولید و یا از بین نمی‌روند و صرفا محقق می‌شوند.

به عنوان مثال فرض کنید پس از ثبت نام در سایتی به شما اطلاع داده می‌شود که ۳ روز مهلت دارید که مدارک ناقص خود را به مسئول موردنظر تحویل دهید تا درخواست شما روند اداری خود را طی کند، در غیر اینصورت پس از ۳ روز درخواست شما کنسل خواهد شد. همانگونه که در تعریف رویدادها به آن اشاره کردیم، شرایط فرآیند به دو قسمت قبل از ۳ روز و به محض بعد از سه روز تقسیم می‌شود که در میانه راه رخ می‌دهد به همین دلیل برای مدلسازی چنین شرایطی، از رویداد میانی از نوع Timer استفاده می‌کنیم. انواع رویدادهای میانی در شکل زیر نشان داده شده‌اند.

رویداد میانی

در این جلسه نوع دیگری از رویدادها را به شما آموزش دادیم و آموختید که رویدادهای میانی چه کاربردی در پیاده سازی فرآیندها دارند. مبحث مربوط به رویدادها در این بخش به پایان رسید. در جلسات بعدی بخش های دیگر این زبان را مورد مطالعه قرار خواهیم داد.

سری مقالات آشنایی با علائم استاندارد BPMN:

در صورتیکه علاقه‌مند به دریافت این آموزش‌های مدلسازی فرایند از طریق گوشی موبایل خود هستید میتوانید از طریق کانال تلگرام آکادمی BPM این آموزش‌ها را دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا